Info oude stripboeken

  • Wim

    Ik ben in het bezit van een aantal zeer oude stripboeken met veel eerste drukken. Het betreft boeken van Storm, Tompoes, Robbedoes en nog een paar anderen. Kan iemand mij vertellen waar ik dit soort boeken het best kan aanbieden en/of zijn er mensen die interesse hebben. Een inventarisatie is op aanvraag verkrijgbaar.

  • Willem

    Wat versta je onder zeer oud?

    Storm is vanaf 1978, dat is in de stripwerled niet oud.

    Een stripboek van vóór 1960-1965 in mooie staat zonder naamsvermelding kan de moeite waard zijn en kan je dan het beste aanbieden op Marktplaats. Daarbij heb je namelijk geen verplichting het boek te verkopen als de prijs tegenvalt. Zet er wel een duidelijke omschrijving bij en pas op met zeggen: ‘het stripboek is zeer mooi’, terwijl het er misschien wel vergeeld uitziet, bladzijden los zitten en stinkt naar oud papier.

    Schrijf gewoon hoe het boek er echt uitziet en plaats daarbij 2 of 3 foto's (voorkant, achterkant en misschien de rug van het boek)

    Heb je een mooi en interessant boek, dan kan je die het beste op e-bay aanbieden. Daar is de verkoop echter wel verplicht binnen een vastgestelde termijn, maar daardoor is de opbrengst meestal hoger dan op marktplaats of Speurders.

    Storm is niet zo bijzonder en levert in normaal gelezen staat misschien 2 euro per boek op. Harde kaftboeken leveren meer op.

    Een stripwinkel zal circa 30% van de waarde geven als ze een stripboek willen kopen. het voordeel is dat je hier maar 1 keer naartoe hoeft te bellen/rijden en je krijgt direct je geld. Als je het op marktplaats aanbied, dan zit je met extra verzendkosten voor de koper, risico dat TNT het pakket kwijt raakt en jij voor de kosten op mag draaien, per boek contact met de koper(kost meer tijd), foto's maken enz.

    Het is dus afhankelijk hoeveel tijd je er zelf aan wilt besteden en welk gemak je wilt en met hoeveel geld je tevreden bent.

    Geïnteresseerden zijn er altijd, maar alles hangt af van de staat van het stripboek en de prijs die je er voor wilt hebben.

  • Wim

    Bedankt voor je moeite Willem.

    Ik heb stripboeken vanaf 1945 tot 1970. Ze zijn in een redelijke staat en dankzij jouw tips zal ik eens gaan kijken of verkoop de moeite waard is. Zo niet dan houden we ze toch gewoon.

    Groet Wim

  • Bob

    Beste Wim,

    ik zag dat je een collectie van stripalbums overweegt van de hand te doen.

    Ik heb mogelijk interesse in de albums en wil vrijblijvend ‘een kijkje in de keuken’ nemen. Je sprak van een inventarisatie. Is het mogelijk deze in te zien?

    Ik kijk uit naar je tegenbericht.

    Met vriendelijke groet, Bob van Geffen

    tel: 0164610032

  • Rick

    Hallo Wim, er is een site voor antiquariaten waar ook strips onder vallen (www.antiqbook.nl). Op die site worden verkooplocaties van stripboeken en marktprijzen gegeven. Handig om eens te checken of je iets hebt dat een hoge marktwaarde heeft. Rick

  • sterckx herman

    Hallo Wim,

    ik verzamel oude strips ( nostalgie, weet je wel ). Kan je me misschien een lijstje bezorgen .

    Dan kan ik eens kijken of er iets interessants bij tussen zit.

    groeten,

    Herman

  • Michael

    Goedendag,

    Ik zou graag willen weten waar ik ook een waardebepaling kan doen en waar ik het beste mijn oude stripboeken kan verkopen. Het gaat om stripboeken van Sjors en Sjimmie uit 1934 met handtekening van Frans Piet! Als er mensen zijn die ineens intresse hebben kunt u natuurlijk altijd mailen. Stripboeken zijn in goede staat geen kapotte rug of gescheurde bladzijden alleen wat geliger geworden maar dat mag ook wel vanaf 1934!

    Mvg. Michael

    m_-.m@hotmail.com

  • schoeters

    Ik ben op zoek naar een oud stripverhaal uit de late jaren ‘40 - begin ’50 van vorige eeuw.

    Ik was van mening dat het bekend stond onder de naam ‘Vril’ of ‘Vrill’, maar ik vind nergens aansluiting onder die naam.

    Het verhaal was voor die tijd uitzonderlijk mooi ingekleurd, en het thema was de strijd tussen de Nazi better en weerstanders, waarbij zowel Duitsers als verzetslieden de vorm van dieren aannamen… een beetje avant Spiegelmann (Maus) dus…

    wie me hierbij kan helpen is alvast erg bedankt!

    staf schoeters